søndag 27. november 2011

julegave

Nå begynner julen å nærme seg med stormskritt og jeg vridd hodet og tenkt lenge på hva man skal finne på i julegaver til familie og venner som skal få julegave. Jeg syns alltid det er så vanskelig å finne ut hva man skal gi og hvor mye er alltid et spørsmål. Jeg er en av dem som mener at det er dumt å blakke seg fullstendig for å gi folk dyre julegaver som de kanskje aldri får bruk for. Jeg ble plutselig kjempelei av å strikke julegaver, så jeg fantfrem heklekroken. Siden jeg har fått en del garn hos bestemor begynte jeg å gå gjennom det og fant noe bomullsgarn, noe av det var mandaringarn. Det tok ikke lang tid før jeg fant ut at jeg skulle hekle en liten skål som jeg kunne fylle med litt julegodis og gi bort i gave.
Jeg heklet fire luftmasker og satte dem sammen til en ring, heklet rundt og økte gjevnt til bunnen var ca 10 cm i diameter.

så heklet jeg rundt samme antall til ønsket lengde, jeg heklet den litt lengre enn jeg ville ha den slik at jeg fikk en brettekant.
Ideen fikk jeg fra BekkiBjarnoll sin blogg, her finner du skålen med oppskrift. Selv om ideen til min skål er tatt derfra har jeg ikke fulgt oppskriften BekkiBjarnoll har lagt ut.







Jeg valgte også å legge til en kant i en annen farge som en liten brytning.
Her har jeg heklet en omgang vanlig og så har jeg heklet en omgang med luftmasker, 3 stk i den første så festet jeg den i neste slik at det ble en liten bue.

Har enda ikke helt bestemt meg for hvem som skal få hva men dette er i alle fall en ide.



Hva syns dere om julegaver, hvor mye skal man bruke per person og er dette en julegave som du hadde likt å pakket opp på julaften?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar